مشاوره تلفنی انتخاب رشته آزاد
نوشته شده توسط : نویسنده 1

دانشگاه آزاد در سال 1361 تأسیس شد و فعالیت خود را با کادری نخبه آغاز کرد. دانشگاه آزاد حدود 357 واحد دارد که هر کدام از این واحدها رشته های متفاوتی را هر ساله ارائه می دهند.

طی دو سال اخیر کنکور دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده و این موضوع کمی راه کنکور را برای داوطلبان راحت کرده است.

هم چنین داوطلبانی که انتخاب رشته برایشان آسان نیست و یا نمی دانند که انتخاب کدام رشته بهتر است، می توانند از مشاوره تلفنی انتخاب رشته آزاد استفاده کنند.

دانشگاه آزاد هر ساله در 5 گروه ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجه داوطلب می پذیرد که البته بسیاری از رشته های این 5 گروه را به صورت بدون کنکور نیز ارائه و برگزار می کند.

اما رشته های بدون کنکوری که دانشگاه آزاد ارائه می دهد شرایط متفاوتی را دارد که داوطلب حتماً باید به آن توجه کند و سپس اقدام به انتخاب رشته کند.

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد هم در مقطع کاردانی و هم در مقطع کارشناسی به صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می شود.

تعداد رشته های ارائه شده در این مقاطع بیش از 700 رشته است که در زیر گروه های متفاوت ارائه می شود.

تعداد رشته های ارائه شده در این مقاطع بیش از 700 رشته است که در زیر گروه های متفاوت ارائه می شود.

داوطلبان و دانش آموزانی که می خواهند در انتخاب رشته ی بدون کنکور دانشگاه آزاد شرکت کنند، قبل از هر کاری می توانند ازنرم افزار انتخاب رشته ی بدون کنکور استفاده کرده و رشته ی مناسب با شرایط خود را پیدا کنند.

سراسری
آزاد
پیام نور
غیر انتفاعی
علمی کاربردی

مقعط کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می شود و باید بگوییم که هزینه ی هرکدام از این ها متفاوت با دیگری است.

همان طور که معدل در آزمون کنکور دانشگاه آزاد تأثیر دارد، در رشته های بدون کنکور آزاد هم تأثیر خود را به صورت متفاوتی نشان می دهد.

در این بین داوطلبانی هم که تمایل به انتخاب رشته ی بدون کنکور ندارند، می توانند با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه، قبل از اعلام نتایج اولیه، رتبه ی خود را تخمین زده و انتخاب صحیح تری برای انتخاب رشته داشته باشند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد مانند انتخاب رشته ی دانشگاه سراسری و از طریق سامانه دانشگاه آزاد انجام می شود.

برای انتخاب رشته ی دانشگاه آزاد به صورت آزمایشی داوطلبان می توانند از نرم افزار انتخاب رشته استفاده کنند.


یکی از نکته هایی که باید یادآور شویم بحث سهمیه است که در اتخاب رشته ی بدون کنکور نیز نقش دارد. همانطور که در انتخاب رشته ی با کنکور داوطلبان می توانند از سهمیه ی خود استفاده کنند در انتخاب رشته ی بدون کنکور نیز می توانند از سهمیه ی خود استفاده کنند.

رشته های بدون کنکوری که دانشگاه آزاد ارائه می دهد کاملاً معتبر می باشد و داوطلب می تواند بسیاری از آن ها را تا مقاطع بالاتر هم ادامه بدهد.

در گروه علوم تجربی نیز برخی از رشته های پیراپزشکی به صورت بدون کنکور ارائه می شود.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اواسط مرداد ماه شروع می شود. داوطلبان برای تکمیل ثبت نام خود باید مراحلی را طی کنند تا ثبت نام آن ها ثبت شود.

هر داوطلب با خرید هر کارت اعتباری حق انتخاب یک رشته را دارد و در همان انتخاب هم قبول می شود. در نهایت داوطلبان پس از دریافت رسید ثبت نامی باید با در دست داشتن مدارک لازم به دانشگاه مربوطه مراجعه کنند و ثبت نام خود را نهایی کند.

متقاضیانی هم که در کنکور شرکت کرده اند ولی موفق به قبولی نشده اند، می توانند هم در مرحله ی تکمیل ظرفیت شرکت کنند و هم در رشته های بدون کنکور آزاد.

هم چنین داوطلبانی که موفق به ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد، ورودی مهر شده اند نیز می توانند برای ورودی بهمن ماه ثبت نام کنند.

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • مشاوره تلفنی انتخاب رشته ی آزاد، انتخاب رشته بدون کنکور آزاد
  • دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور آزاد، زمان ثبت نام بدون کنکور آزاد
  • نحوه ثبت نام کنکور آزاد، شرایط بدون کنکور آزاد
  • سامانه هوشمند مشاوره تلفنی و پاسخگویی تلفنی

 

 

داوطلبان کنکور سراسری جهت اشنایی با فنون انتخاب رشته در کانال خانه مشاوره به ادرس telmoshavere@ عضو شوند.

 




:: برچسب‌ها: مشاوره تلفنی انتخاب رشته آزاد, کنکور دانشگاه آزاد ,دفترچه انتخاب رشته آزاد ,ثبت نام انتخاب رشته دانشگاه آزاد ,سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد, خرید کارت انتخاب رشته ,ثبت نام بدون کنکو آزاد,رشته های بدون کنکور آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: